Okej jag har damp. (ett lite mer seriösare inlägg)

Eller alltså aaaaa Igår iaf så sov jag hos rosen o bea. Vi låg och snacka om allt och inget. Sov väl en timme eller två. Denna dag har gått åt att fundera på vilka jag vill ha mitt liv. Jag är nöjd med alla mina vänner, förutom en. Visst jag har inte vart den perfekta vännen i alla dar, Men jag gör mitt bästa. Men iaf idag kom jag fram till att jag hatar visst saker här i livet.
1. Droger
Visst jag kan säga så hära: ''Det är upp till var och en vad de gör och va de testar. Men det skulle aldrig falla mig in att ta nått själv'' Att röka weed, gås, hasch, joint, grönt, brunt, gräs alla dessa namn som finns DET ÄR VANLIGT, OTROLIGT VANLIGT. Det är okej om folk vill röka all detta skit fine for me. Men seriöst varför gå över till starkare skit, varför fastna i skiten, varför påverkas av andra? Jag bryr mig inte om en människa säger till mig att de röker på, gör det. Men inte framför mig. Inte när du är i mitt hus, när du är med mig o mina vänner. GÖRE BARA INTE! Det värsta av allt när folk använder sina drogproblem som ursäkter. Ursäkta INGEN FUCKING BRYR SIG!?!?!? Nått som för mig är OACCEPTABELT är starka droger som heroin, kokain, LSD o allt det. För mig är det helt utan för mitt liv. Vem är dum nog att ta sånt skit ÅH jag blir bara förbannad. 
Sen får vi ju inte glömma det absolut vanligaste drogerna i sveriges samhälle: Tobak&Alkohol. Det har blivit en del av ens vardag. Tobak förekommer vart man än är, liksom det är lagligt. Jag själv röker, och känner att om jag skulle bli stressad då måste jag ha en cigg. Om jag är förbannad måste jag ha en cigg. Sen kmr ju alla dessa tillfällena emellan. Alkohol.... ja visst det är nice och allt blabla. Men Alltså idag är det ovanligt om man inte dricker alkohol... man är en pussy eller liksom en NYKTER ALKOLIST.  Jag älskar att festa och dricka på helgerna men är det värt det...? Så mycket som händer på fyllan alltså... Alkohol kommer alltid finnas bland oss men frågan är om vi konsumenter slutar i alkoholförgiftning eller börjar chilla med alkoholen. Jag hatar droger för att helt plösligt är det en del av ens vardag, det är nått helt normalt! Jag skulle aldrig klara av ett liv utan fest/sprit det är hemskt om man tänker riktigt noga.
2. Rasism
Rasism kommer alltid finnas och har nog alltid funnits. Det som upprör mig mest är detta rasförtryck. Nej dom svarta dom suger, dom är äckliga, man ska vara arisk!!!!!!!!!!!!!! YEAH FUCK ALLA BLACKS. alltså det är sjukt, det är en hudfärg och det sjuka är att många ''vita'' strävar efter att bli bruna och solar sönder sig själva och blabla. Jag orkar inte MEEEEEEED DETTA! Alltså man skapar en syn på utlännigar att dom är si o så. Jag tycker att man får skylla sig själva om man sitter o förtrycker utländska och sen blir man sönder slagen blabla. Ist för att man säger till svensken SKYLL DEJ SJÄLV RASSE JÄVEL. så säger man till blatten JÄVLA BLATTE DRA HEM, VEM TROR DU ATT DU ÄR. ATT KOMMA TILL VÅRT LAND OCH BETE DEJ HUR SOM. Det står direkt inte på kartan över svergie INGA UTLÄNNINGAR VÄLKOMNA. Om alla utlänningar ska ut DÅ SKA FINNARNA, POLACKERNA, NORRMÄNNEN, DANSKARNA och alla dom vita ut oxå. Nej man tänker oftast på att det är turkarna, araberna, ''negerjävlarna'', palistinerna och kurderna DET ÄR DOM SOM SKA UT. Men ursäkta om man jämnför mig med rosen (En mulatt som alla vet) VI HAR EXAKT LIKA MKT FUCKING SVENSKT BLOD I OSS. Jag tycker att ''vi svenskar'' ska vara tacksamma över att vårt land är underbart. Att vi lever i ett bra samhälle och vra tacksamma över det. Kriminaliteten kommer aldrig försvinna om inte rasismen försvinner, rasförtrycken kommer även stanna kvar. Men jag kan inte förstå hur man egentligen kan avgöra en människas värde utifrån bakgrund. Det värsta en människa kan säga till mig är att jag är rasist. Vilket uppstått de senaste månaderna, varför? har jag uttryckt mig rasistiskt eller? NOOO GO TO HELL. Alltså jag har i vissa sammanhang ljugit om min bakgrund och sagt att jag ät utlänsk fast vit. Det bara blev så fast min ena förälder är svart/mörkhyad. Varför dömma en människa så lätt som efter en hudfärg eller bakgrund? Jag vet jag har själv sagt jävla blatte, neger, haha kurder har inget land och blabla. Men jag säger det inte menat att förnedra en männsika eller två. Jag bryr mig inte om nån säger banan, vitlök eller svennejävel till mig. Gör det vem bryr sig? Jag tkr alla ska kunna ha rätt att trivas med sin bakgrund. Det är inte okej att säga negerboll tyvärr. För neger är ett känslig ord. Acceptera bara det. När jag går o handlar bananer nån gång ska jag säga har ni såna där svennejävlar eller och bryta på polska.
3. Våldtäckter/sexuella övergrepp
Jag säger en sak! JAG HATAR VÅLDTÄCKTER OCH SEXUELLA ÖVERGREPP. Folk som ens har mage att göra sånt är fyfan dödsdömda. Om jag fick och kunde skulle jag lätt hänga upp alla övergreppsmän och våldtäcksmän i fötterna låta folk gå förbi och spotta dom i ansiktet. sparka dom lite över allt, ta ut sina aggretioner. Och hon/han som blivit utsatt ska få en pistol/kniv/vadsom så hon/han kan döda plåga människan som har gett en ärr för all framtid. I samhället finns det starka och svaga människor och även nån där i emellan. Alla klarar inte av att hantera dessa händelser och faller till botten och kan inte gå utanför sin dörr ensam. Folk tar sitt liv pga våldtäckt. Man känner sig värdelös, hjälplös och OTROLIGT utnyttjad när man utsetts för sånt här skit. Sjävla övergreppet är hemskt men efter övergreppet så är det inte över. Det är inte bara så att man går där och tänker ''aja hänt har hänt, jag lever iaf'' stegen, åren och kampen om att ta sig upp igen är tuff, och följer med de flesta offrerna livet ut. Tjejer som blir utsätta av äldre män har till och med svårt att va med sin egna pappa, bror, farfar, morfar i vissa fall sin man/partner/pojkvän. Man blir äcklad och drar alla äver samma kant och säger alla killar är svin och blabla. Man lever ett liv styrt av sin egna rädsla som man tidigare kunnat hantera. Man känner sig ensam speciellt om folk vänder ryggen mot eller inte tror en.
4. Korkade människor, (då menar jag korkade)
En korkad människa tror att allt kretsar kring sej själv, man lever i en bubbla, låter folk behandla en hur som helst, tror att ett förlåt är ett ord som går att återanvända om och om igen. Tyvärr alltså... En korkad människa litar inte på sina vänner utan på en männsika hon/han känt en månad. En korkad människa tror att man kan komma hur långt som helst i livet utan att lyfta ett finger. En korkad människa kan säga: Jag vill bli våldtagen, jag vill börja röka, jag vill bli alkolist, jag vill börja knarka, jag skulle nog inte bli ledsen om jag blev misshandlad, jag skulle inte bry mig om min kompis blev våldtagen det är ju inge farligt, 
En korkad människa vänder sin vän ryggen till när hon/han behöver dej som mest. En korkad männsika ljuger och myttar om minsta lilla. En korkad männsika tror att allt är en dans på rosenblad.
Jag är trött på att folk lever i sin lilla egna värld och tror att det är okej att säga vad som helst och göra vad som helst HUR SOM HELST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0