trött på skiten

Har funderat mkt det senste tiden på vad som egentligen betyder något ? Liksom vad man ska bry sig om och vilka åsikter man ska bry sig om... Är det bara jag som märkt att folk dömmer människor, hånar människor eller hatar så jävla mkt. Jag är verkligen så jävla trött på all denna skit, Om man nu inte tycker om vissa människor så varför hålla på för ? Om man nu hatar någon (som är ett väldigt starkt ord) så sluta bry dej om denna människa, snälla! hur moget är det egentligen att sitta kalla folk saker, sitta och håna folk och irretera folk? tänk efter? om ni nu inte bryr er om människan, varför lägger ni ner eran energi då? Det visar bara att någonstans i eran hjärna så bryr ni er? lägg bara ner med skiten.
Jag har fått hära väldigt mkt hur ful jag är, att jag är tjock, ginger (HAHA), att jag är slampa och ja vettefan..
Men visst folk får tycka att jag är ful, tjock och en äcklig slampa. Man får tycka det, Men det är inte så att jag ligger och bölar om kvällarna för att någon tycker jag är tjock och äcklig. Jag är GLAD för att jag är den jag är, för att jag ser ut som jag gör, för att jag är frisk. Jag vill inte bli smalare, jag vill se ut som jag gör.. och jag är glad över det. Visst jag är mullig, jag vet... Meen jag är inte tjock och fet! ¨det är en stor skillnad... Så innan man kallar folk saker, tänk! tänk på om du verkligen vill lägga ner din energi på omogna skit saker... för jag tror att i slut ändan så ångrar man sig ändå... För det har ju inte lett någon vart? eller har det ?
Men det jag vill komma till är att tänk på vad som egentligen är betydlesefullt, viktigt eller onödigt innan man gör något..
För mig är det viktigast att jag trivs med mig själv, att jag är glad för den jag är och att jag har underbara människor i min omgivning.
Jag är glad för mitt liv är som det är, jag är glad för jag ''förlora'' mina närmsta vänner, jag är glad för alla vänner som försvunnit ur mitt liv. Och om jag verkligen tänker efter så vill jag inte ha tillbaka någon igen. Jag har äkta vänner nu, vänner som finns för en och växt ifrån all skit snack, vänner som verkligen är äkta.
 
om jag är fet eller tjock, finns det ju inga ord på tjejen på bild ett,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0